събота, 24 ноември 2012 г.
Учителят по математика трябва да е новатор
Мисля, че Наполеон беше казал, че с развитието и просперитета на математиката е свързано и благоденствието на държавата. Не съм сигурен какво точно е имал предвид, много е вероятно връзката между математиката и благоденствието на държавата да е намирал във факта, че няма военна стратегия и тактика, където да не се използват и математически познания:) А не е изключено да е имал предвид и това, което днес имаме предвид, когато определяме математиката като важна и фундаментална за развитието на обществото наука. Което прави много съществена и отговорна ролята на учителя по математика. Излиза, че той не просто е човекът, който ще ни подготви за това да се справяме добре с математическите задачи и математическите тестове, а е човекът, който осигурява благоденствието на обществото:) Това, разбира се, в рамките на шегата. Иначе мисията на учителя по математика е не просто всеки ден да влезе в час и да си преподаде урока. По един и същи начин във всеки клас, със всички ученици. Не. В пространството на урока по математика той трябва да създава собствена визия, да въвежда свои новости, да прави свои малки открития и именно с тях да насочва информацията индивидуално и да я съобразява с потребностите на всеки отделен ученик. Да използва функционалностите, които предлагат модерните технологии като Kandidat.bg. От всеки урок той трябва да създава нова образователна реалност. Защото от математиката може да се направи интересна наука само когато се използват непланираните и неочаквани ситуации по време на урока, когато учителят е достатъчно добър да се възползва от тях и да ги впрегне, за да засили интереса на учениците си.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар