Здравейте, математици! На линия ли сте? Защото днес продължаваме. Стъпка по стъпка, както се пее в една песен. Та така предния път стигнахме до точка 3, където обозначихме стойностите на всяка една променлива, влизаща в уравнението. Време е да продъжим със
Стъпка 4. Записваме всички числа от условието на задачата, записваме какво те обозначават, както и техните мерни единици.
98 км – разстоянието между градовете
7 км/ч – с толкова по-висока е скоростта на велосипедиста по обратния път, отколкото скоростта от точка А до точка Б.
7 часа – времето за престой на велосипедиста, през това време той не е в движение
Стъпка 5. Още веднъж много внимателно прочитаме въпроса на задачата. Внимателното четене на условието и въпроса е едно от важните неща, без които няма как да се справим успешно с която и да е задача или тест по математика.
6. Решаваме коя стойност ще приемем за неизвестно. Трябва да приемем за неизвестно тази величина, която трябва да разберем от задачата. В случая това е скоростта на велосипедиста от точка А до точка Б. И така, ако скоростта на велосипедиста от А до Б е равна на х. Тогава, щом скоростта на велосипедиста по обратния път е със 7 км/ ч. по-висока, тя е равна на х+7
Стъпка 7. Вече дойде време да съставим уравнение. За да направим това, ние трябва да изразим третата величина движение (време) чрез първите две.
Помислете спокойно как ще стане това – до следващия път. Както ви казах в началото стъпка по стъпка. Върховете в математиката се изкачват така. Гигантският слалом е за нанадолнището:)
А до тогава, ето ви и един интересен видеоурок, никога не боли да си припомним някои неща:
Няма коментари:
Публикуване на коментар