събота, 27 октомври 2012 г.

Учителите могат да направят и най-скучната наука привлекателна

Предполагам всички ще се съгласите с мен, че е има огромно значение какъв е подходът на учителя по време на уроците по математика и особено когато става въпрос за ученици в малките класове, за да може да ги привлече към иначе славещата се като скучна математика. Животът е странно нещо и така се случи, че тия дни попаднах в обща компания с една учителка по физика от Сопотска професионална гимназия и тя с такъв ентусиазъм ми обясни как по някаква европейска програма са изпратили нея и други нейни колеги физици на нещо като курсове за квалификация и са посетили лабораториите на ЦЕРН – сигурно всички сте чели за ядрения ускорител, за скорошното съобщение, че учените от ЦЕРН са открили нова субатомна частица, която може да е изиграла ключова роля във формирането на Вселената. Слушах я тази жена колко вдъхновено и интересно говори и си мислех, че ако съм й ученик, колкото и да не обичам физиката, ще я заобичам. Та си мисля, че в обучението по математика е особено важно да се има предвид, че и учителите трябва да бъдат обучавани постоянно, да бъдат изпращани на интересни места, места, където могат да повишат своята квалификация. Понякога един интересен разказ на учителя по математика в началото на часа може да предизвика неподозиран интерес у учениците и да ги накара да погледнат с друго око на урока по математика. Защото няма скучна задача по математика, няма скучен тест по математика, има скучно преподаване и учители, които не могат да предизвикат интереса.

Няма коментари:

Публикуване на коментар